بسته خبری
زنگ خطراعتیاد در مدارس. توجه به ورزش محلات مساوی با کاهش اعتیاد است. کشف بيش از نيم تن مواد مخدر در جنوب کرمان. کاهش سه درصدي سرقت در استان کرمان. دستگيري قاتل فراري بعد از 4 سال در کرمان
کد خبر: ۶۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹ 24 July 2015
زنگ خطراعتیاد در مدارس/ توجه به ورزش محلات مساوی با کاهش اعتیاد است
رضا فلاح  نقش دستگاهی چون سازمان تبلیغات اسلامی را نیز برای کاهش اعتیاد در جامعه بسیار موثر دانست و گفت : شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آماده ارایه آموزشهای لازم به روحانیون جهت انتقال مطالب آموزشی مورد نیاز به جامعه از طریق شرکت عموم در مساجد ، تکایا و برنامه های مذهبی می باشد.

وی توجه به روستاها را نیز یکی دیگر از مواردی عنوان کرد که باید از سوی اداره کل ورزش و جوانان مورد پیگیری قرار گیرد و با توسعه ورزش های محلی و ارایه آموزشهای لازم مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی در روستا ها دنبال شود.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان به اهمیت جایگاه صدا و سیما  در مقابله با آسیب های اجتماعی اشاره کرد  وافزود : در کنار دستگاههای دولتی استفاده از توان NGO ها (سازمانهای مردم نهاد ) کمک خواهد کرد تا بتوانیم در بین جامعه مباحث آموزشی را با جدیت پیگیری نمائیم.

وی در ادامه از دستگاههایی چون هلال احمر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خواست تا برنامه های خود را هرچه سریعتر به شورا اعلام نمایند.

 کشف بيش از نيم تن مواد مخدر در جنوب کرمان

504 کيلوگرم ترياک در عمليات مشترک پليس سه شهرستان جنوب استان کرمان کشف شد .
، فرمانده انتظامي کهنوج گفـت: قاچاقچيان قصد داشتند اين محموله
را با استفاده از دو دستگاه خودرو به شهر کرمان و از آنجا به استانهاي مرکزي کشور منتقل کنند نيروهاي اطلاعاتي ناجا با هماهنگي نيروهاي انتظامي شهرستانهاي کهنوج ، رودبار و قلعه گنج ، قاچاقچيان شناسايي و محموله آنها ضبط شد.
سرهنگ بهرامي افزود: در اين زمينه سه قاچاقچي دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند .

فرمانده انتظامي شهرستان منوجان در جنوب استان کرمان هم از کشف بيش از 5 کيلوگرم هروئين و شيشه در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ رضا محمد حسني گفت: ماموران ايستگاه بازرسي شهيد شعباني منوجان هنگام کنترل محور مواصلاتي  کهنوج - بندرعباس  به يک خودروي پرايد مشکوک شده و در بازرسي از آن دو کيلو و 470 گرم هروئين و دو کيلو و 715 گرم شيشه را که به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود کشف کردند. وي با بيان اينکه قاچاقچيان قصد داشتند اين مواد را به شمال کشور ببرند گفت راننده و سرنشين اين خودرو دستگير و تحويل مقام قضائي شدند .

کاهش سه درصدي سرقت در استان کرمان

رييس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي استان کرمان امروز گفت : سياستهاي پيشگيري نيروي انتظامي از جمله توزيع بروشور ، پوستر و تراکت و برگزاري بيش از 700 جلسه آموزشي در مدارس ، مساجد و ساير اماکن براي آگاه سازي مردم درخصوص راههاي پيشگيري از وقوع جرم در کاهش موارد سرقت موثر بوده است .
سرهنگ منصوري همچنين از افزايش 14 درصدي کشف سرقت در بهار امسال خبر داد و افزود : بيشتر جرائم سرقت در مرکز استان اتفاق افتاده است.
رييس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي استان همچنين گفت : در بهار امسال تعداد پرونده هاي ورودي به کلانتري ها با عناوين مختلف نسبت به بهار پارسال 35 درصد افزايش داشته است .
سرهنگ منصوري افزود : بيشتر اين پرونده ها مربوط به مسائل مالي و سرقت ، مفاسد اجتماعي ، شرارت و امور امنيتي بوده است .
وي درباره بازه سني مجرمان دستگير شده در اين مدت گفت : تعداد دستگير شدگان زير 14 سال در اين مدت 10 درصد و دستگير شدگان رده سني 15 تا 24 سال 16 درصد بيش از بهار پارسال بودند اما تعداد مجرمان بازه سني 25 تا 39 ساله ها 10 درصد کاهش نشان ميدهد .
رييس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي استان درباره مليت مجرمان هم گفت : در مجموع تعداد دستگير شدگان ايراني 7 درصد افزايش و خارجي 82 درصد کاهش داشته است . 

دستگيري قاتل فراري بعد از 4 سال در کرمان

فرمانده انتظامي شهرستان رودبار جنوب استان کرمان گفت : اين فرد 4 سال قبل در اقدامي مسلحانه فرد ديگري را به قتل رسانده و متواري شده بود.
سرهنگ قزلباش افزود : چون قاتل رد پايي از خود بر جاي نگذاشته بود عمليات پليس براي بازداشت وي طولاني شد اما نهايتا سرنخهايي از اختفاي وي در يکي از استانهاي همجوار به دست آمدکه با همکاري پليس آگاهي دو استانکرمان وي پس از چهار سال زندگي مخفيانه دستگير شد.
اين مقام انتظامي گفت : متهم در بازجويي به جرم خود اعتراف کرد و علت آنرا گرفتن انتقام جويي از نزديکان خود ذکر کرد که بدست يکي از نزديکان مقتول کشته شده بود.
متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار