استاندار کرمان:
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی راهبرد اصلی اقتصاد کشور است، گفت: نباید به اقتصاد مقاومتی نگاه سیاسی داشت، دولت یازدهم اقتصادی تب دار و بی رمق را تحویل گرفت و در صدد است که آن را به نقطه مطلوب برساند.
کد خبر: ۲۱۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 24 April 2016

به نقل از  روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در سفر به شهرستان جیرفت در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد افزود: اقتصاد مقاومتی امر پیچیده ای نیست لذا افرادی که می خواهند در این حوزه مطالبی را بیان کنند باید بندهای ۲۴ گانه سیاست های اقتصاد مقاومتی را مطالعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای نخست سال ۹۵ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس جمهوری در کرمان برگزار شد، عنوان کرد: یکی از سیاست های اصلی اقتصادی کشور ایجاد اشتغال پایدار است.

وی توسعه اقتصادی را از سیاست های مدیریتی استان کرمان در دولت تدبیر و امید ذکر کرد و ادامه داد: توسعه اقتصادی موجب ارتقای کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود و نامگذاری اقتصاد مقاومتی، در سال های متمادی نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

رزم حسینی اظهارداشت: سیاست های دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در ۱۲ برنامه ابلاغ شده که این موارد در استان کرمان به صورت جدی از سال های گذشته آغاز شده و ادامه می یابد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی مختص یک دولت نیست ، عنوان کرد:این امر راهبرد اصلی اقتصاد کشور به شمار می رود و هدف اصلی آن استفاده از ظرفیت های داخل کشور و مردمی کردن اقتصاد کشور است.

استاندار کرمان ادامه داد: برون نگر بودن اقتصاد مقاومتی و اصلاح سیاست های پولی و بانکی از بندهای ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی است که در این راستا دولت تورم را کنترل کرده و تورم ۴۰ درصدی سال ۹۲ را به ۱۱ درصد کاهش داده است.

رزم حسینی با بیان اینکه دولت های توسعه یافته به دنبال عوام فریبی نیستند اظهارداشت: دولت تدبیر و امید به دنبال سیاه نمایی نبوده، نیست و نخواهد بود.

استاندار کرمان تاکید کرد: نباید به اقتصاد مقاومتی نگاه سیاسی داشت و هر کس و هر دولتی به منظور اعتلای نظام باید خدمات خود را اطلاع رسانی کند.

وی توسعه متوازن منطقه ای را از سیاست های اصلی دولت دانست و گفت: در گذشته غفلت ها یی صورت گرفته و به همین دلیل توسعه متوازن را از محروم ترین شهرستان استان آغاز کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار