مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: طرح توانمندسازی مناطق حاشیه نشین محروم و سکونت گاههای غیر رسمی در قالب ایجاد پایگاه های خدمات بهزیستی در ۱۰ شهرستان محروم و تازه تاسیس ایجاد می شود.
کد خبر: ۴۰۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 17 April 2017
عباس صادق زاده در جلسه مشورتی برنامه ریزی با حضور اعضاء شورای معاونان و روسای ۱۰ شهرستان محروم و تازه تاسیس با تشریح طرح توانمندسازی مناطق حاشیه نشین محروم و سکونت گاههای غیر رسمی در قالب ایجاد پایگاه های خدمات بهزیستی اظهار داشت: این طرح با هدف ارتقاء زندگی ساکنان مناطق و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در ۳۰ شهر کشور اجرایی می شود.

صادق زاده با بیان اینکه در ۱۰ شهرستان استان کرمان پایگاه های خدمات بهزیستی دائر می شود، گفت: بهزیستی همیشه به عنوان سازمانی که متولی مسائل اجتماعی و همچنین دارای تجارب بیشمار در زمینه مسائل و آسیب های اجتماعی بوده نقش موثری در مدیریت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی می تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه روبرو شدن جامعه با حجم وسیعی از آسیب های اجتماعی دلیلش کم توجهی به موضوعات اجتماعی بوده است، گفت: سال ۹۶ به دلیل تغییر نگرش ایجاد شده در سطح کلان و ملی سال متفاوتی در موضوع مسائل اجتماعی است که بهزیستی بنا به رسالت و ماموریت های سازمانی باید نقش خود را در کاهش آسیب های اجتماعی به شایستگی ایفا کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به گستردگی استان و محرومیت های خاص اقتصادی – اجتماعی در مناطقی از استان به ویژه در جنوب و شرق استان اظهار داشت: استان کرمان نیازمند یک برنامه جامع و علمی در موضوع آسیب های اجتماعی است به همین دلیل با پیگیری های انجام شده ۱۰ شهرستان فاریاب، قلعه گنج، رودبار جنوب، منوجان، عنبرآباد، ریگان، نرماشیر، ارزوئیه، رابر و کوهبنان با ایجاد پایگاه های خدمات بهزیستی در طرح توانمندسازی مناطق حاشیه نشین محروم و سکونت گاههای غیر رسمی قرار گرفته اند.

وی استفاده از توان بخش غیردولتی را ویژگی اصلی پایگاه های خدمات بهزیستی توصیف کرد و گفت : افزایش آگاهی گروه های هدف، شناسایی گروه های در معرض خطر، توانمندسازی و افزایش حمایت های روانی، اجتماعی از مردم را از عمده اهداف اختصاصی این طرح است.

صادق زاده با بیان اینکه افزایش دسترسی به خدمات اجتماعی مهمترین هدف کاربردی این طرح است، اظهار داشت: با راه اندازی پایگاههای خدمات بهزیستی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته علاوه بر فراهم کردن مشارکت مردم، در حل مسائل اجتماعی شکاف بین گروه های جمعیتی و جغرافیایی کاهش یافته و دولت به سمت خروج از تصدی گری و حرکت به سمت تسهیل گری هدایت می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار