رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه خشونت های رفتاری وگفتاری بیشترین آسیب اجتماعی را در جامعه به دنبال دارد، گفت: خشونت ها دومین جرم استان کرمان است.
کد خبر: ۵۱۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 30 October 2017
یدالله موحد پیش از ظهر یکشنبه در نشست تعاملی با رئیس و جمعی از معاونین دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم امری ضروری است و پیشگیری کیفری کم اثر ترین نوع پیشگیری است.

وی به برگزاری همایش سراسری «پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکارها» در استان اشاره کرد و افزود: آشنایی با آخرین دستاردهای علمی و پژوهشی و ارائه راهکارهای عملی و کاربردی پیشگیرانه و تدوین برنامه عملیاتی پیشگیری از خشونت از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: پیشگیری های اولیه شامل اقدامات فرهنگی، اقتصادی واجتماعی از موثرترین راه پیشگیری است.

وی بر همکاری با دانشگاه ها در حوزه پیشگیری و شناسایی آسیب ها در استان تاکید کرد و بیان داشت: این همکاری در خصوص مباحث علمی و برگزاری همایش ملی پیشگیری از خشونت تاثیر گذار و حائز اهمیت است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان داشت: جامعه دانشگاهی می تواند در راستای انجام تحقیقات علمی برای کاهش جرائم در جامعه از پرونده های مختلف و ظرفیت های دادگستری به خوبی استفاده کنند.

موحد با اشاره به اینکه قدمتی با بیش از یک قرن بین ساز و کار رسمی با تشکیلات عدلیه وجود دارد، گفت:بحث پیشگیری از وقوع جرم تا یک دهه قبل جدی گرفته نشده بود و خوشبختانه با گفتمان پیشگیری از وقوع جرم طی چندسال گذشته؛ امروز به دغدغه مدیران تبدیل شده است.

وی با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی اظهار کرد: طبق این اصل پیشگیری از وقوع جرم جزء وظایف اساسی قوه قضائیه است و یک همکاری وتعامل فرا قوه ای باعث ایجاد موفقیت در این حوزه خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: بین سازمان هایی که به نوعی مسئولیت مباحث پیشگیری از وقوع جرم را برعهده دارند هماهنگی وهم افزایی از وظایف شورای پیشگیری از وقوع جرم است.

موحد گفت: خشونت های رفتاری و گفتاری طبق آمار دومین جرم از حیث فراوانی در این استان و بعضا در کشور است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: استان کرمان در زمینه کاهش برخی از جرائم، موفقیت های خوبی با اقدامات موثر اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار