معاون حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان عنوان کرد
معاون حفاظت و امور زمینی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: برخی از مناطق احتمالی وقوع حریق در جنوب کرمان شناسایی شده‌اند که باید برنامه‌ریزی در زمینه پیشگیری از وقوع حوادث و راه‌های دستیابی به آن نقاط صورت گیرد.
کد خبر: ۶۱۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶ 30 May 2018

حسین مرادکریمی  با بیان اینکه با توجه به خشکسالی سال گذشته و امسال، سالی استثنایی پیش رو خواهیم داشت، اظهار داشت: تلفات ناشی از سیل‌ها ناشی از دخالت انسان در طبیعت است چراکه عدم پوشش مرتعی موجب سرازیر شدن سیل می‌شود.

معاون حفاظت و امور زمینی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به دستورالعمل وزیر جهاد کشاورزی افزود: باید ستادهای بحران در مرکز استان به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های ستاد بحران باید آمادگی کامل در مقابله با هرگونه پدیده‌ای که ممکن است به‌وجود بیاید را داشته باشند، اذعان داشت: تمام ماموران دستگاه‌های دولتی مکلفند با درخواست منابع طبیعی با اختیارات کامل و امکاناتی که در اختیار دارند در مواقع ضروری و اطفای حریق پای کار باشند.

مرادکریمی متذکر شد: کانون‌های بحرانی که ممکن است در شهرستان حریق صورت گیرد شناسایی و راه‌های دسترسی به آن منطقه فراهم شود و به‌منظور بهره‌گیری، از تمام جوامع محلی در صورت حریق یا حوادث‌های طبیعی استفاده شود.

معاون حفاظت و امور زمینی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه حوادث حریق در شهرستان منوجان کم است، تصریح کرد: با توجه با بارندگی‌های زیادی که سال 95 در منوجان وجود داشت آتش‌سوزی کمتر شد و فقط سال 96 یک مورد آتش‌سوزی در این شهرستان شاهد بودیم.

وی با در خواست از فرماندار منوجان خاطرنشان کرد: می‌طلبد شهرستان سه درصد از اعتبارات به منظور پیش آگاهی، پیش‌بینی و پیشگیری در حفاظت از منابع طبیعی، آب و محیط زیست را در اعتبارات جدید تخصیص دهد.

مرادکریمی بیان کرد: برخی از مناطق احتمالی وقوع حریق در جنوب کرمان شناسایی شده‌اند که باید برنامه‌ریزی در زمینه پیشگیری از وقوع حوادث و راه‌های دستیابی به آن نقاط صورت گیرد.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی جنوب استان کرمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: نقش آموزش در تحولات جهانی بسیار با اهمیت است چراکه آموزش یک برهه نیست بلکه یک هدف است که اثربخشی آن در طول زمان مشخص خواهد شد.

جعفر نعمتی با بیان اینکه آموزش نیاز به مرور زمان دارد، افزود: تحولاتی که در جامعه به‌وجود می‌آید از آموزش است و در این زمینه اداره آموزش و ترویج جنوب کرمان سه بار در کشور مقام کسب کرده است.

وی بیان داشت: کسانی که می‌خواهند با جوامعی کار کنند باید آموزش و آگاهی در آن زمینه را داشته باشند و اینکه اداره آموزش و ترویج این آمادگی را دارد که آموزش را از مدیران و سپس به بخشداران و دهیاران آغاز کند.

نعمتی تصریح کرد: برای اینکه بخواهیم عدم آتش‌سوزی را در شهرستان شاهد باشیم تعامل بین دستگاه‌ها و آگاهی در این زمینه لازمه کار است.

وی اظها کرد: از آنجایی که در کشور ایران درختکاری مورد توجه مقام معظم رهبری قرار دارد مردم ما نیز باید پیرو توجه رهبری به درختکاری روی آورند.

رئیس اداره آموزش و ترویج جنوب استان کرمان عنوان کرد: از هفته آینده فعالیت‌های تبلیغی درختکاری را در شهرستان منوجان و سپس قلعه‌گنج و کهنوج آغاز خواهیم کرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار