نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: قوانین زیاد و دستورالعمل های متفاوت و متناقض، تعدد تصمیم گیری در کشور، مدیران ناکارآمد، خصولتی ها(بدهی های دولت)، عدم مشوق های صادراتی، سیستم نظام بانکداری، قاچاق کالا، عدم تحقق اهداف در مناطق آزاد، عدم اجرای قانون کسب و کار و عدم اختیارات کافی در استان ها از جمله موانع تولید و اشتغال است.
کد خبر: ۴۰۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 08 April 2017

"شهباز حسن پور" درباره نامگذاری شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری گفت: «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» یک شعار نیست، بلکه منشوری است که یک سال انقلاب، کارگزاران انقلاب توسط رهبر فرزانه تعیین و تکلیف می شود.

وی ادامه داد: بایستی همه کارگزاران نظام از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، قویه مجریه و کلیه نهادها در کنار برنامه های روزمره کاری خود، راجع به این موضوع برای خود تعیین تکلیف نمایند، بطور مثال مجلس شورای اسلامی وضعیت اقتصادی کلان کشور را ارزیابی و براساس این منشور و اینکه کجا هستیم و به کجا باید برسیم، راه خود مشخص کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی باید کلیه قوانین مزاحم در سر راه تولید و اشتغال را حذف نماید، زیرا معتقدیم یکی از معضلات امروز کشور قوانین زیاد و دستورالعمل های متفاوت و متناقضی است که متولین امر باید با ارزیابی های کارشناسی قوانین مزاحم را شناسایی و در صدد حذف آنها برآیند.

وی تعدد تصمیم گیری در کشور را یکی از بحران های کشور دانست و عنوان کرد: تولید کننده، سرمایه گذار ویا کارآفرینی که قصد ایجاد اشتغال برای خود و فرزند خود را دارد، باید بیش از 15 دستگاه استعلام اخذ نماید و این امر اولین سد بر سر راه تولید و اشتغال است و این قانون جرات و جسارت را از کارآفرین می گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مدیران ناکارآمد را دومین معضل در عدم تحقق شعار سال اعلام  و افزود: مدیران شجاع، جسور و پیگیر مسایل و مشکلات مردم باید انتخاب شود. مهمترین اصل و چاره کشور اصلاح اصل 44 قانون اساسی به عنوان یک نوزاد معلول و بیمار است به گونه ای که به عنوان بدهی های دولت، ما کار را از یک وزارت خانه گرفته و به وزارت خانه دیگر تحت عنوان خصولتی ها واگذار نموده ایم.

وی با تاکید برآنکه باید اقتصاد را به مردم واگذار شود، ادامه داد: باید همانگونه که بر واردات تعرفه می گذاریم، برای صادرات، جایزه تشویقی بگذاریم که متاسفانه چند سال است که جوایز صادراتی را قطع کردیم، قابل ذکر است که اتفاقات خوبی در صادرات رخ داده است اما کار خاصی صورت نگرفته است.

حسن پور تصریح کرد: بحث بانک ها و نیمه جان بودن بانک ها یکی از مسایل و مواردی است که باید در سال جاری در مورد آن چاره اندیشی شود و اگر به دنبال حل و فصل این وضعیت هستیم بایستی بانک ها در اختیار تولید قرار گیرد زیرا متاسفانع امروز سیستم بانکی در اختیار شرکت داری توسط خود بانک ها است و بیشتر در اختیار دلالان است تا در اختیار تولید باشد.

وی با اشاره به اینکه باید تولید ملی به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، اظهار کرد: بدون هیچ ملاحظه ای باید با قاچاق کالا برخورد شود. متاسفانه امروز قاچاق کالا باعث فلج شدن تولید داخلی شده است، برای مثال مقامات رسمی ترکیه منتشر کردند که 850 میلیارد دلار پارچه به ایرانیان فروخته اند این در حالی است که گمرک ایران 10 میلیارد دلار این رقم را اعلام می کند و جای سوال است که مابقی این رقم از چه مبادی وارد کشور شده که در سیستم دولتی ثبت نگردیده است؟

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی مناطق آزاد را یکی دیگر از معضلات دانست و عنوان کرد: مناطق آزادی که باید محل تولید صادرات باشد به محل واردات کالا تبدیل شده است.

وی ادامه داد: طرح آمایش سرزمین بایستی در بحث کلان استان ها مجلس شورای اسلامی و دولت تصمیم گیری کنند و مسایل استان ها را به کمیته های برنامه ریزی استانی و استانداران واگذار نماییم.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی از عدم اجرای قانون کسب و کار سخن به میان آورد و تاکید کرد: قانون رفع موانع کسب و کار باید در کشور اجرایی گردد.

وی اظهار کرد: شعار سال گذشته خوشبختانه یکسری اقدامات صورت گرفت و گام های خوبی برداشته شد، شاید نمره قابل قبولی اخذ ننموده باشیم، اما تلاش های خوبی صورت گرفت.

حسن پور در پاسخ به این سوال که به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی به نظر شما در سال گذشته کدام استان در سطح کشور برای تحقق شعار سال بهتر عمل کرد؟ اعلام کرد: در سال گذشته استان کرمان عملکرد خوبی در سطح کشور داشته است، به گونه ای که استاندار کرمان و تیم اجرایی استان کرمان عملکرد زیبا و خوبی داشتند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار