پورابراهیمی مطرح کرد:
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته بررسی تفویض اختیارات هیات دولت به استان ها با اولویت استان کرمان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 06 February 2018

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بر لزوم ایجاد تحول اقتصادی در استان ها تاکید کرد و گفت:اینکه تمام تصمیم های اقتصادی منطقه ای در مرکز کشور اتخاذ می شود، مناسب نیست. به دلیل رویکرد تمرکز و عدم توزیع منطقی منابع در کشور،شاهد عدم توازن در حوزه اقتصاد کشور هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن نقش عدم اتخاذ تصمیمات متمرکز برای مناطق مختلف در زمینه اقتصاد در جلسه شورای اداری استان کرمان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد،افزود:رویکرد تمرکز گرایی در اتخاذ تصمیمات اجرایی کشور از دلایل عدم توازن در توسعه اقتصادی کشور است.

یکی از کارکردهای مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی، رویکرد عدم تمرکز است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد:یکی از کارکردهای مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی، رویکرد عدم تمرکز از طریق تفویض اختیارات دولت در استان ها است.

پورابراهیمی ادامه داد:استان های کرمان،آذربایجان غربی و لرستان اقتصاد مقاومتی به عنوان استان الگوی اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی هستند اما این موضوع در حضور رئیس جمهور مطرح کردم که با تکرار واژه اقتصاد مقاومتی، به اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی دست نمی یابیم و در این راستا باید به ابزارهای مورد نیاز توجه شود.

وی افزود:یکی از ابزارهای برای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی تفویض اختیارات هیات دولت به استانداران و مدیران استانی است و در این راستا پیشنهاد شد که این مهم با اولویت استان کرمان آغاز شود که این پیشنهاد بنده در جلسه شورای ادارای استان کرمان مورد موافقت رئیس جمهور قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:کمیته بررسی تفویض اختیارات هیات دولت به استان ها با اولویت استان کرمان تشکیل شود./

منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار